Kundefordringer
Har du utestående penger hos en kunde? Er kunden treg med å betale faktura? Eller har kunden kun betalt deler av summen?
Da har du en kundefordring.
Kundefordringer har en innvirkning på foretaket ditt, fordi disse rapporteres inn som en del av verdiene i ditt selskap. De er derfor med på å fortelle hvor mye ditt selskap er verdt.
Gode rutiner for purring og innkreving av forfalte kundefordringer er altså viktig for likviditeten i selskapet ditt.
Det å starte prosessen tidlig øker sjansen for fullt oppgjør, forteller Bjørn Næss, daglig leder i Partner Regnskap.
For å forenkle purre- og inkassoprosessen for våre kunder har Partner Regnskap et godt samarbeid med Ecpay, som automatiserer prosessen.
I urolige økonomiske tider, slik som nå, er det ekstra viktig med gode rutiner på kundefordringer, legger Næss til.
Spørsmål om selskap i vekst? Snakk med oss!
Hos oss får du personlig veiledning og gode råd, slik at du kan ta de smarte valgene.
Ta kontakt med en av våre erfarne medarbeidere for en prat.